viernes, 17 de enero de 2014

LA FORMA ES TRANSFORMA I OIL POUR OIL

L’activitat de La forma se transforma la vam realitzar a partir del programa Inkscape, que és un editor especialitzat en el dibuix vectorial. Aquesta tasca consistia en crear un document horitzontal DIN A3. Després, agafant l’eina Berzier crear un polígon irregular de més de sis arestes i duplicar aquest polígon col·locant-lo al costat de l’altre. A continuació, s’havia de seleccionar l’eina de nodes i fer un clic sobre el segon polígon, per tal d’anar seleccionant tots els nodes i així fer-los simètrics. El següent pas va ser duplicar aquesta última i modificar-la fins a convertir-la en alguna figura, per això vam agregar alguns elements decoratius. La figura que vam crear va ser la següent:


Per dur a terme aquesta activitat vam realitzar un treball grupal, ja que ens vam organitzar per poder participar totes i decidir els passos de la tasca les tres.

L’altra activitat que vam fer amb el mateix programa va ser la de les figures geomètriques. Aquesta consistia en fer una figura d’algun animal a partir de la combinació de diferents figures geomètriques. La nostra figura és tracta d’un ós panda format per rodones, quadrats i triangles.


Com l’altra activitat també totes les decisions es van donar a partir del consens de tot el grup.

Per últim comentaré  la darrera activitat, Oil pour oil, que vam dur a terme a la classe. Aquesta consistia en crear una animació senzilla amb unes imatges d’uns llops.

Per realitzar aquesta tasca, en primer lloc vam observar les fotografies. Un cop estudiades les possibilitats que oferien ens va semblar una bona idea pensar que els dos llops es barallaven, perquè no s’acceptaven, per ser de planetes diferents. D’aquesta manera, vam arribar a la conclusió de representar que un del llops provenia d’un altre planeta i que viatjava a la Terra, on es trobava amb un altre llop diferent a ell. Això provocava un conflicte entre ells, cosa que fa que arribin a barallar-se. En aquest moment, apareix un altre llop que interfereix per tal que és tranquil·litzin i es deixin de barallar.

Aquesta activitat la vam realitzar a partir del Photoshop. Amb les imatges que la professora ens va proporcionar havíem d’agafar-les i introduir-les en un altre escenari, per fer això era necessari treballar a través de les capes. A més, vam introduir elements, com el coet que canviava de posició i dimensió.



Un cop vam tenir tota la seqüència de les imatges vam crear el vídeo amb tots els fotogrames que havíem fet amb el Photoshop. Això ho vam realitzar amb el Movie Maker. Aquest va ser el resultat:


Penso que les dues primeres activitats que he comentat les podríem realitzar a l’Educació Infantil adaptant-les, ja que es podria treballar amb els infants com a partir d’una forma sense cap sentit o intenció representativa pot sorgir una figura o, també, com dur a terme un dibuix a partir de figures geomètriques. Aquesta segona hem sembla una manera molt creativa d’introduir les matemàtiques a l’aula, perquè en aquesta etapa comencen a familiaritzar-se amb les figures geomètriques i jugar a fer figures i representacions amb elles em sembla una manera molt divertida d’aprendre.  

Per acabar, penso que haver realitzat l’activitat oil pour oil és molt útil per quan sigui mestra saber que aquest suport em dona l’oportunitat de crear històries molt diverses a partir de la combinació de imatges.

Avui us porto altres recursos per treballar aquest temes a l'Educació Infantil:




Fins aviat!

No hay comentarios:

Publicar un comentario