L’activitat de La forma se transforma la vam realitzar
a partir del programa Inkscape, que és un editor especialitzat en el dibuix vectorial. Aquesta tasca consistia en crear un document horitzontal
DIN A3. Després, agafant l’eina Berzier crear un polígon irregular de més de
sis arestes i duplicar aquest polígon col·locant-lo al costat de l’altre. A continuació,
s’havia de seleccionar l’eina de nodes i fer un clic sobre el segon polígon,
per tal d’anar seleccionant tots els nodes i així fer-los simètrics. El següent
pas va ser duplicar aquesta última i modificar-la fins a convertir-la en alguna
figura, per això vam agregar alguns elements decoratius. La figura que vam
crear va ser la següent:
Per dur a terme
aquesta activitat vam realitzar un treball grupal, ja que ens vam organitzar
per poder participar totes i decidir els passos de la tasca les
tres.
L’altra
activitat que vam fer amb el mateix programa va ser la de les figures geomètriques.
Aquesta consistia en fer una figura d’algun animal a partir de la combinació de
diferents figures geomètriques. La nostra figura és tracta d’un ós panda format
per rodones, quadrats i triangles.
Com l’altra activitat
també totes les decisions es van donar a partir del consens de tot el grup.
Per
últim comentaré la darrera activitat,
Oil pour oil, que vam dur a terme a la classe. Aquesta consistia en crear una
animació senzilla amb unes imatges d’uns llops.
Per
realitzar aquesta tasca, en primer lloc vam observar les fotografies. Un cop
estudiades les possibilitats que oferien ens va semblar una bona idea pensar
que els dos llops es barallaven, perquè no s’acceptaven, per ser de planetes diferents.
D’aquesta manera, vam arribar a la conclusió de representar que un del llops
provenia d’un altre planeta i que viatjava a la Terra, on es trobava amb
un altre llop diferent a ell. Això provocava un conflicte entre ells, cosa que
fa que arribin a barallar-se. En aquest moment, apareix un altre llop que
interfereix per tal que és tranquil·litzin i es deixin de barallar.
Aquesta
activitat la vam realitzar a partir del Photoshop.
Amb les imatges que la professora ens va proporcionar havíem d’agafar-les i
introduir-les en un altre escenari, per fer això era necessari treballar a
través de les capes. A més, vam introduir elements, com el coet que canviava de
posició i dimensió.
Un
cop vam tenir tota la seqüència de les imatges vam crear el vídeo amb tots els
fotogrames que havíem fet amb el Photoshop. Això ho vam realitzar amb el Movie Maker. Aquest va ser el resultat:
Penso
que les dues primeres activitats que he comentat les podríem realitzar a l’Educació
Infantil adaptant-les, ja que es podria treballar amb els infants com a partir
d’una forma sense cap sentit o intenció representativa pot sorgir una figura o,
també, com dur a terme un dibuix a partir de figures geomètriques. Aquesta segona hem sembla una manera molt
creativa d’introduir les matemàtiques a l’aula, perquè en aquesta etapa comencen
a familiaritzar-se amb les figures geomètriques i jugar a fer figures i
representacions amb elles em sembla una manera molt divertida d’aprendre.
Per
acabar, penso que haver realitzat l’activitat oil pour oil és molt útil per quan
sigui mestra saber que aquest suport em dona l’oportunitat de crear històries molt
diverses a partir de la combinació de imatges.
Avui us porto altres recursos per treballar aquest temes a l'Educació Infantil:
Avui us porto altres recursos per treballar aquest temes a l'Educació Infantil:
Fins aviat!
No hay comentarios:
Publicar un comentario